Manusia Kulit Putih

Tadi aku keluar makan kat kedai yang dekat dengan rumah aku. Nasi goreng kampung dengan teh o ais. Selesai je makan aku keluarkan rokok aku, seluk poket kiri takda, seluk poket kanan kosong. Alamak! lighter?! aku dah macam mat dadah yang takdapat dadah sehari. Toleh punya toleh, usha punya usha, aku nampak mamat cina tgh isap rokok.

"boleh pinjam lighter?"

dia hulur besertakan muka masam yang taknampak tanda tanda nak senyum. lantak ah.

aku pun pasang a rokok menggunakan lighter dia.

"ok thanks" *senyum.

"hmm" *masam.

Kepala otak! aku mintak elok elok, kau bagi cirit. Oh aku lupa, kau kan benci gila melayu kan? tapi nak pulak kau berkepit je dengan Najib?

3 ulasan:

Alia Azahar berkata...

Smoking kills. Okbye!

fash berkata...

hentikan perbuatan merokok.heh..follow r balik

sue berkata...

org melesia mmg gitu kan...xsume la.heh