Nyamuk Dalam Kepala

Otak terbalik terbelah dua
Kamu ada dua
Mata separuh buka
Aku nampak dia sedang ketawa
Lampu isyarat merah menyala
Malam ini mimpi indah dah tak datang lagi
Taman aku bina musnah sekelip mata, itu kerja gergasi
Menangis tak guna, merajuk tak siapa peduli, hati dah mati
Penatnya hamba bina jambatan emas
Dan kini hamba tahu itu kerja yang sia-sia
Peluh hamba tak siapa nampak
Yang pandai hanya mengutuk, menghina, mengata, meludah
Pernahkah tanya mengapa?
Hamba mahu bertemu dengan cinta hamba
Dia sakit, dia perlukan hamba
Tepi beri aku ruang, telinga aku bernanah
Tolong tinggal aku, aku ada kolera
Kenapa nak duduk disebelah mahu ambil tahu pasal aku wahai kepala-kepala celaka comel
Pergi kau berambus dengan hidupmu
Pergi kau mencari jalan cerita cintamu sendiri
Reka dan buat ia berbunga berbuah
Lepaskan aku, biar aku mengarang kisah cinta aku sendiri
Aku masih waras, aku masih mampu mengira satu hingga sepuluh
Jangan hulur tongkat untuk aku berjalan
Jauh, aku bukan darah daging mu
Kerana darah yang kau miliki itu busuk
Tak sanggup untuk aku hidu.

Tiada ulasan: