Namakan Ini Sendiri.

Dan tibanya dia di penghujung jalan itu, dia terdiam. tanpa satu patah perkataan pun meludah dari tebal bibirnya. menoleh kebelakang. baru dia sedar yang sebelum ini rama rama yang berterbangan tadi itu cuma khayalan mainan minda semata. teriak dan bergolek di padang luas berlari bagai tiada garisan penamat dihujungnya sebentar itu tadi cuma mimpi yang takpernah dipinta. bekas gigitan cinta oleh kekasih bertukar menjadi muka syaitan merah yang ingin menerkam manusia.

Adakah hidup dan perjuangan mahupun cinta yang kamu kamu derma itu semuanya akan hilang dalam sekelip mata secara tiba tiba? ataupun kau kau semua tidak percaya kepada 'hilang'? yang hakikatnya akan tiba satu hari nanti tapi tarikhnya belum di kenal pasti bila dan dimana.

Petang ini dingin. awan yang tadinya teriak bagai bayi kehabisan susu sudah pun berhenti. lalu di dodoi oleh alunan muzik lunak oleh sang angin. aku berfikir sejenak. adakah aku yang sesat dalam peta yang ku reka sendiri atau selama ini aku hanya pura pura melukis peta pada hakikatnya kertas itu putih dan tiada apa?

Aku boleh menipu sesiapa saja didunia ini tapi mana yang benar hanya Dia sahaja yang tahu bukan?

Petang ini dingin. awan yang tadinya teriak bagai bayi kehabisan susu sudah pun berhenti. lalu...

Tiada ulasan: