Melankoli.

Pernahkah kau terfikir untuk bangun dari tidur di satu pagi yang mendung itu. Gosok gigi. Buat roti telur untuk sendiri. Dan hisap rokok murah kerana gaji sangkut. Lepak dalam bilik. Baring atas katil yang cadarnya entah bila mahu ditukar. Fikir pasal kehidupan, watak untuk esok, kisah cinta bertubi tubi dan lain lain. Memang tiada penghujung dan penamatnaya. Tapi kenapa kau kau mahu juga fikirkan? Sebab bosan menunggu hujan pagi itu? ataupun gasih gadis dalam contacts handphone semua dah ada pacar? Ya, bila sunyi itu datang, muncul pula bosan. Disedapkan lagi dengan flashback hitam putih. Tapi...tiada bahagia. (flashback = sedih, rindu, penyesalan, kesilapan, kesepian) Flashback manusia manusia seperti kita bukan kebahagiaan masa lampau. Tetapi kesilapan yang telah kita buat masa lampau mengakibatkan kesedihan dan penyesalan yang datang. Bukan kebahagiaan. Itu aku. Ya, telah banyak hati aku hancurkan. musnahkan. matikan.

Dan kini, aku pula merasa apa yang mereka mereka rasa. Terima kasih pari pari suci. Kerana beri kesempatan untuk aku merasa apa yang kamu kamu rasa. Terima kasih.

Hujan dah turun. Bilik dah gelap. Aku mahu tidur dan bersedia untuk dibunuh oleh pari pari suci dalam mimpi kali ini. Mimpi yang takkan pernah aku lupa. Selamat.

1 ulasan:

NA. berkata...

aku kenal perasaan melankoli tu
dah sebati
thanks follow ye
followed back :)