Surat Bawah Bantal Untuk Ibu.

Maaf ibu, anakmu ini mungkin bukan anak yang baik. Pelajaran kebawah, bajet diri tinggi, melawan cakap, selalu buat malu.

Terasa kecil bila saudara mara bersembang pasal anak anak mereka yang bakal jadi doktor, pilot dan sebagainya. Anakmu ini? apapuntara.

Tapi tahu saja, anakmu ini sangat sayang akan ibunya yang telah bersusah payah membesarkannya sejak dari kecil hingga ada janggut seperti sekarang. Telah banyak ibu lalui untuk membersarkan along. Ibu kuat. Along tahu. Along takda hero untuk dibanggakan. Tapi along ada seorang wanita yang selalu sorok air matanya dan hanya senyum didepan anak anaknya.

Along harap Hazim, Qasyah dapat buat ibu senyum bangga bila mereka besar nanti. Sebab along tak mampu nak buat ibu senyum kerana along tak bagi apa yang ibu inginkan. Pandai, menjadi CEO paling kacak satu hari nanti, boleh bangga dengan saudara mara. Tapi benda tu tak jadi. Along tahu ibu sedih. Along cuba bu, tapi kita tak boleh paksa apa yang kita tak suka untuk dijadikan hobi, betul?

Along harap, ibu ada kat belakang untuk sokong dengan apa yang along buat. Walaupun gaji tidak mencecah puluhan ribu. Hanya kereta lama tidak berhawa dingin.

Tapi, along akan bagi ibu cucu perempuan yang comel macam nenek dia. Along tahu ibu mesti suka :)


I Love You.

7 ulasan:

Syazwani Ramzi berkata...

Baca ini aku macam tenang :)

hayatisuffian berkata...

dah jangan nak buat aku nangis.

***

Nazhif tarmizi berkata...

uiyo.sayu

Unknown berkata...

"apapuntara"
cm knal je ayt 2??
haha

Sloeko loe berkata...

baca-baca.

Hanani berkata...

kau pergi mana ni? update lah.

P U T E R I . berkata...

penulisan anda terbaik :)