Pembunuh Kejam

Jika pembunuh kejam itu datang,
Aku akan merindui dia
Aku akan merindui bunda
Aku akan merindui kawan
Aku akan merindui kalian
Aku akan merindui mereka.

Jika pembunuh kejam itu datang,
Jangan menagis, aku sentiasa memerhatimu
Jangan menagis, aku sentiasa dekat bersamamu
Jangan menagis, aku sentiasa lena bersamamu
Jangan menagis, aku sentiasa di depan matamu.

Jika pembunuh kejam itu datang,
Kau jagalah dia
Kau belailah dia
Kau temanlah dia
Kau pujuklah dia
Kau usaplah air matanya ketika ia sedang menangis.

Jika pembunuh kejam itu datang,
Jagalah diri
Buat mereka bangga
Buat dirimu bahagia
Buat diriku tersenyum
Jangan hampakan harapanku.

Jika pempunuh kejam itu datang,
Mungkin ada yang suka
Mungkin ada yang tersenyum dari jauh
Mungkin ada yang sunyi
Mungkin ada yang menangis
Mungkin ada yang terasa kehilangan ini.

Tiada ulasan: